fbpx

Επιστημονική Υπεύθυνη Θεραπειών 

Dr. Ελευθερία Αβραμίδου

- Πρώιμη Παρέμβαση - Λογοθεραπεία - Ψυχαναλυτική Θεραπεία παιδιών/εφήβων- Εκπαιδεύτρια CARE-Index-

Το όνομα μου είναι Ελευθερία Αβραμίδου και εργάζομαι ως Λογοθεραπεύτρια – Ειδική Παιδαγωγός στην Α΄Ψυχιατρική Κλινική Α.Π.Θ. του ΓΝ Παπαγεωργίου. Σπούδασα στο Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης (Α.Π.Θ.) και συνέχισα τις σπουδές μου στη Λογοθεραπεία, Ψυχολογία και Παιδική – Εφηβική Ψυχιατρική στο Ludwig – Maximiliansat Universität Μονάχου, όπου απέκτησα τους τίτλους Magister Artium και Dr.phil. Έχω είκοσι χρόνια κλινική εμπειρία στις διαταραχές ομιλίας – λόγου – επικοινωνίας και στις μαθησιακές δυσκολίες. Οργάνωσα και είμαι υπεύθυνη τριών εκπαιδευτικών προγραμμάτων στην Α΄ Ψυχιατρική Κλινική Α.Π.Θ. του ΓΝ Παπαγεωργίου: 1. Πρόγραμμα Κλινικής Εκπαίδευσης στην Παθολογία του Λόγου, 2. 0-3: Πρώιμη Παρέμβαση, 3. CARE – Index: Εκτίμηση διεπίδρασης βρέφους – μητέρας. Εκπαιδεύτηκα στη Θεραπεία Δεσμού και στην Ψυχαναλυτική Ψυχοθεραπεία βρεφών – μικρών παιδιών – γονέων, στην εκτίμηση της διεπίδρασης βρέφους – μητέρας (Infants Care – Index, Crittenden) καθώς και μικρού παιδιού – μητέρας (Toddler Care – Index, Crittenden). Είμαι πιστοποιημένη εκπαιδεύτρια στην εκτίμηση της διεπίδρασης βρέφους – μητέρας (Infants Care – Index, Crittenden). Έχω συμμετάσχει σε ελληνικά και ευρωπαικά συνέδρια και έχω δημοσιεύσει άρθρα που αφορούν στην ανάπτυξη λόγου – επικοινωνίας, στις μαθησιακές δυσκολίες, στη δίγλωσση – πολύγλωσση ανάπτυξη, στην πρώτη γραφή – ανάγνωση, στην πρώιμη παρέμβαση. Έχω εκδόσει ένα παιδικό παραμύθι, „Όταν ο μάγος Μηλόγος…“ (Εκδ. ΕλΑ, 2012) και ετοιμάζω να εκδόσω και το δεύτερο μου παραμύθι „Η μαμά Αρκούδα“. Η προσέγγιση που υιοθετώ στις συναντήσεις μου με τους γονείς και τα παιδιά που με επισκέπτονται με αίτημα τις δυσκολίες στον λόγο, την επικοινωνία και το παιχνίδι, εγγράφεται στη θέση πως η ανθρώπινη συνθήκη περιλαμβάνει την κοινωνική συνύπαρξη, τη σχέση ανθρώπων που διεπιδρούν τόσο μεταξύ τους όσο και με τον κόσμο – θεώρηση που αναδεικνύει τον ρόλο του πολιτισμού και της ιστορίας: «Το υποκείμενο είναι αδιαχώριστο από τον κόσμο τον οποίο αυτό προβάλλει, όντας όμως και αυτό το ίδιο προβολή του κόσμου» (Μερλώ Ποντύ 2005, 407-408). Στον κόσμο αυτό ο άνθρωπος πρέπει να λειτουργεί με την «ενσυνείδητη άποψη και εμπειρία» του. Η καθημερινότητά του προσδιορίζεται και κατασκευάζεται από τη δράση του ίδιου στη βάση της διυποκειμενικότητας. Δεν υπάρχουν συνταγές ή μαγικές λύσεις, αλλά η παραδοχή πως ο άνθρωπος δρα, παράγει, αναπαράγει και μετασχηματίζει τον πολιτισμό και την κοινωνία μέσα από τους τρόπους με τους οποίους ερμηνεύει, κατανοεί και δρα. Είναι «η Αφήγηση του εαυτού για τον εαυτό· είναι σαν τη δημιουργία μιας ιστορίας για το ποιοι και τί είμαστε, τί συνέβη και γιατί κάνουμε αυτό που κάνουμε» (Bruner 2004, 113). Στο πλαίσιο αυτό ο λόγος ορίζεται ως μια εξελικτική και πολύπλοκη διαδικασία, η οποία πραγματώνεται ως μέρος της συνολικής ανάπτυξης του παιδιού, με τον έμφυτο χαρακτήρα του να αναζητά τη βιολογικά προγραμματισμένη ανάπτυξη δεσμού, τη συνάντησή του με τον Άλλο, καθώς και την αισθητηριακή και συναισθηματική συνάντησή του με τον κόσμο και την εμπειρία. Μια πράξη που αποκτά ο άνθρωπος με το σώμα του και με το σώμα του Άλλου, διανύοντας τη διαδρομή από την ανάγκη στην ευχαρίστηση / επιθυμία, απαραίτητη για την οργάνωση του ψυχισμού (Αβραμίδου2016). “Σας εύχομαι καλή περιήγηση και βρίσκομαι στη διάθεσή σας για να απαντήσω σε τυχόν απορίες σας”.

Επιστημονικοί συνεργάτες θεραπειών 

Καρατζά Στεφανία

– Ψυχολόγος – Ma Συμβουλευτική Ψυχολογία, University of Sheffield – Ειδίκευση στην Πρώιμη Παρέμβαση

Ονομάζομαι Στεφανία Καρατζά και είμαι διπλωματούχος ψυχολογίας, (BA (Hons) University of Sheffield) με μεταπτυχιακές σπουδές στη Συμβουλευτική Ψυχολογία (ΜΑ in Counseling Psychology with a Practicum, University of Sheffield). Συνέχισα την εκπαίδευσή μου με κλινικά προγράμματα στη Ψυχική Υγεία, στη Παθολογία του Λόγου και στην Πρώιμη Παρέμβαση. Πριν 4 χρόνια ξεκίνησε το ταξίδι μου στο χώρο των παιδιών και αναπτύχθηκε ένα έντονο ενδιαφέρον για τα παιδιά με αναπτυξιακές διαταραχές. Από τότε ασχολούμαι με την παρέμβαση παιδιών που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στο λόγο και την επικοινωνία και συναισθηματικές δυσκολίες. Επίσης, συμμετέχω σε θεραπευτικές ομάδες παιδιών με γνώμονα το παιχνίδι όπου για κάθε παιδί υπάρχει ένας ενήλικας – βοηθός που προσπαθεί να καταστείλει τα αρνητικά συναισθήματα του παιδιού. Έχω συμμετάσχει σε πολλά συνέδρια με θέματα που αφορούσαν τη διάγνωση – θεραπεία των αναπτυξιακών διαταραχών καθώς και την συμβουλευτική γονέων. Τα τελευταία 3 χρόνια είμαι επιστημονική συνεργάτης στο τμήμα Λογοθεραπείας – Πρώιμης Παρέμβασης στην Α’ Ψυχιατρική Κλινική του Α.Π.Θ./Γ.Ν Παπαγεωργίου με υπεύθυνη την Dr. Αβραμίδου Ελευθερία. Στις Υπηρεσίες «0-3:Πρώιμη Παρέμβαση» και στην «Ε.Υ. Λογοθεραπείας – Μαθησιακών Δυσκολιών» παρακολουθούμε γονείς με παιδιά που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στον λόγο και την επικοινωνία, στη συμπεριφορά, στη διάθεση για παιχνίδι καθώς, επίσης και δυσκολίες στην μετάβαση από τον προφορικό στο γραπτό λόγο. Η θεραπευτική προσέγγιση στην οποία έχω εκπαιδευτεί βασίζεται στη θεωρία του δεσμού, την ψυχαναλυτική σκέψη, τα γνωστικά – αναπτυξιακά μοντέλα, τις αρχές της διεθνούς εταιρείας για την ψυχική υγεία των βρεφών W.A.I.M.H. και τη διαγνωστική ταξινόμηση (DC 0-3, Ζero – to – Three).

Δανάη Κολοβού Λογοθεραπεύτρια

Κολοβού Δανάη

– Λογοθεραπεύτρια – Ειδική Παιδαγωγός – MSc Αναπτυξιακές διαταραχές στην επικοινωνία και το λόγο – Ειδίκευση στην Πρώιμη Παρέμβαση

Ονομάζομαι Κολοβού Δανάη και εργάζομαι ως Λογοθεραπεύτρια στο ιδιωτικό μου γραφείο στην Κρύα Βρύση Γιαννιτσών από το 2014. Από τον Μάιο του 2017 συνεργάζομαι με τα Εξωτερικά Ιατρεία Λογοθεραπείας και Ψυχολογίας της Α΄ Ψυχιατρικής Κλινικής του Νοσοκομείου Παπαγεωργίου στο κομμάτι της Αξιολόγησης και της παρέμβασης σε παιδιά με δυσκολίες στο λόγο και την επικοινωνία. Το 2013 αποφοίτησα από το τμήμα του Παιδαγωγικού με ειδικότητα στη Λογοθεραπεία – Ειδική Παιδαγωγική της Φιλιππούπολης, Βουλγαρία. (Plovdivski universitet ’Paisii Xilendarski’). Το 2015 ολοκλήρωσα τις μεταπτυχιακές μου σπουδές στο Πανεπιστήμιο της Φιλιππούπολης) με θέμα «Οι διαταραχές στην ανάπτυξη της επικοινωνία και του λόγου». Το Μάϊο του 2017 ολοκλήρωσα την εκπαίδευσή μου στο Πρόγραμμα Κλινικής Εκπαίδευσης στην Παθολογία του Λόγου της Α΄ Ψυχιατρικής Κλινικής Α.Π.Θ. με υπεύθυνη τη Δρ. Αβραμίδου Ελευθερία. Επίσης έχω συμμετάσχει σε διάφορα σεμινάρια και ημερίδες σχετικά με τον Αυτισμό, τις Μαθησιακές δυσκολίες, τη Δυσλεξία, τη Δυσπραξία, την Παιγνιοθεραπεία και τις Αρθρωτικές και Φωνολογικές Διαταραχές.

Go to Top